اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها

ساخت وبلاگ

کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون های سراسری منتشر می شود ، البته منظور از کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران کارنامه جداگانه ای نیست زیرا برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران کارنامه ای همانند کارنامه سایر داوطلبان منتشر می شود با این تفاوت که سهمیه ایثارگران برای آن ها منظور می گردد.

طبق کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد مشخص می شود که آیا داوطلب می تواند از سهمیه خود استفاده کند یا خیر و آیا رتبه و تراز لازم را کسب کرده است تا بتوانید با سهمیه ایثارگری انتخاب رشته کند ؟ کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد را اینجا ببینید.

در ادامه مطلب ضمن اشاره به زمان و نحوه دریافت کارنامه سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد ، شرایط استفاده از سهمیه و همچنین رتبه قبولی در این سهمیه را قرار داده ایم.

سهمیه 5 درصد ایثارگران به چه معناست؟

داوطلبان با استفاده از سهمیه هایی که برای افراد واجد شرایط آن ها در نظر گرفته شده است، می توانند نتایج خود را در کنکور سراسری بهبود بخشند. چرا که بدین صورت 5 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به افراد این گروه تعلق خواهد گرفت.

می توان گفت با اعمال این سهمیه شانس پذیرش متقاضیان به دو دلیل بیشتر از سایر افراد است:

  1. اول با توجه به اینکه این دسته از شرکت کنندگان مستقیما با افرادی که به طور یکسان از این سهمیه استفاده نموده اند، رقابت خواهند نمود.
  2.  دوم اینکه جمعیت این گروه محدود تر از تعداد کلی داوطلبان کنکور سراسری می باشد.
 
 

چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران 1402 می باشند؟

لازم به ذکر است که، افرادی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند، می بایست دارای شرایط مربوطه بوده و جزو گروه مشخصی از شرکت کنندگان باشند که جزئبات آن بدین شرح است:

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
  • چنانچه سهمیه 25 درصدی ایثارگران نیز توسط متقاضیان آن تکمیل نشود، ظرفیت باقی مانده به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران تعلق خواهد گرفت.

نکته 1: این دسته از داوطلبان می بایست 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را در گزینش آزاد در هر کد رشته محل کسب نمایند.

نکته 2: هر فرد تنها می تواند یک بار از این سهمیه استفاده نماید و در صورتی که در کنکور پذیرفته نشود، چنانچه از سهمیه مذکور استفاده نموده باشد، در دوره بعدی امکاناعمال آن را نخواهد داشت.

 
 

تعداد شرکت کننده های سهمیه 5 درصد ایثارگران

برای فهم بهتر میزان اثرگذاری این نوع سهمیه به نسبت جمعیت داوطلبان هر گروه آزمایشی می توان نگاهی به جمعیت این دسته از شرکت کنندگان در کنکور سال گذشته انداخت و آن را با تعداد کل متقاضیان مقایسه نمود.

  • حدود 50 هزار نفر از بیش از 590 هزار داوطلب کنکور تجربی
  • حدود 9 هزار و 500 نفر از تقریبا 165 هزار داوطلب کنکور ریاضی
  • حدود 17 هزار نفر از بیشتر از 350 هزار متقاضی کنکور انسانی
  • حدود 6 هزار و 500 نفر از تقریبا 113 هزار و 732 نفر شرکت کننده کنکور هنر
  • 15 هزار نفر از حدود 174 هزار و 412 نفر داوطلب کنکور زبان
 
 

نحوه دریافت کد رهگیری داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران 1402

متقاضیان استفاده از این سهمیه می بایست با مراجعه به محل نگهداری پرونده جبهه خود یعنی نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور، کد پیگیری 12 رقمی را دریافت نموده و آن را در فرم تقاضانامه اینترنتی آزمون درج نمایند.

آمار و اطلاعات بعد از به پایان رسیدن نام نویسی از طریق سپاه های استانی به سازمان بسیج مستضعفین ارسال شده و پس از تجمیع جهت اعمال در اطلاعات ثبت نامی شرکت کنندگان، به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه خواهد شد. در نتیجه نیازی به مراجعه حضوری به سازمان بسیج مستضعفین برای دریافت این کد وجود ندارد.

امسال سومین ساله که سهمیه ایثارگران 5 درصدی به سهمیه های کنکور سراسری اضافه شده و خیلی از داوطلبای کنکور مشمول این سهمیه شدن . چیزی که تو دوسال گذشته نگرانی زیادی بین داوطلبا ایجاد می کرد موضوع تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی تو انتخاب رشتشون بود . درواقع شرکت کننده های مشمول این سهمیه نمیدونستن که به واسطه این سهمیه شانس قبولیشون تو رشته های مختلف چقدر بیشتر میشه . ما برای اینکه داوطلبای کنکور امسال بتونن با خیال راحت تری انتخاب رشته کنکور  98 رو انجام بدن رتبه و کارنامه قبولی آخرین نفرات داوطلبای سهمیه 5 درصدی تو رشته های مختلف رو جمع آوری کردیم و دراختیارتون گذاشتیم . توصیه می کنیم زمان استفاده از این کارنامه ها حتما به استان بومی هم دقت کنین . در ادامه آخرین رتبه و کارنامه قبولی داوطلبای سهمیه ایثارگران 5 درصدی تو دانشگاهای دولتی و پردیس خودگردان کنکور 97 - 98 رو مشاهده می کنین .

 

آخرین رتبه قبولی سهمیه ایثارگران 5 درصدی دولتی و پردیس خودگردان کنکور 97 - 98

تو این قسمت می تونین آخرین رتبه قبولی سهمیه ایثارگران 5 درصدی دولتی و پردیس خودگردان ۹۷ - ۹۸​ تو دوره های روزانه و پردیس خودگردان بعضی از رشته های پرطرفدار کنکور سراسری تجربی رو ببینین و بر اساس اون فرم انتخاب رشتتونو تو سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 98  پر کنین . 

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : سهمیه 5 درصد, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 28 دی 1401 ساعت: 19:00

سنگ اسلب به دو صورت سنگ اسلب طبیعی و سنگ اسلب مصنوعی در دسترس است که البته نوع طبیعی آن، ماندگاری و زیبایی بیشتری دارد؛ اما کمی گران‌تر است. با ما در این نوشته همراه شوید تا به دکوراسیون و طراحی داخلی با سنگ اسلب بپردازیم. 

 

کاربرد سنگ اسلب در دکوراسیون

بیشترین کاربرد خرید  سنگ از مرکز خرید سنگ اسلب همانطور که در مقدمه مطلب اشاره شد در دکوراسیون داخلی خصوصا برای تزئین کف و دیوار است. نصب نمونه‌های فراوری شده سنگ اسلب برای تغییر دکوراسیون ساختمان از نمونه‌های کاربرد این سنگ است.

ویژگی‌های سنگ اسلب

تولید سنگ به روش اسلب مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش‌ها دارد و سنگ‌های تولید شده به این روش جدا از زیبایی چشم‌نوازی که دارند، از استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر سنگ‌ها برخوردارند. به طور کلی مهم ترین ویژگی‌های سنگ اسلب به شرح زیر است:

  • استحکام بیشتر
  • زیبایی چشم نواز
  • کاهش ضایعات در تولید
  • دقت بالا و کیفیت عالی در برش
  • تنوع بالا در رنگ و طرح

    سنگ اسلب چیست؟

    سنگ اسلب به سنگ های ساختمانی گفته می شود که دارای ابعاد بسیار بزرگی می باشند. این نوع سنگ ها در ابعاد ۱۲۰*۲۲۰ سانتی متر و بیشتر وجود دارد.

    سنگ ها پس از استخراج از معادن به کارخانه های سنگبری فرستاده می شوند که در این کارخانه ها با ابعاد و اندازه های بسیار متنوع سنگ ها را برش می دهند.

    سنگ اسلب یک سنگ مناسب برای کفسابی است و پس از آن زیبایی آن دو چندان می‌شود.

    یکی از ویژگی های مهم سنگ اسلب، صادراتی بودن آن است که باعث شده تا تولید و عرضه این سنگ ساختمانی بسیار حائز اهمیت قرار گیرد.

    این سنگ باید با ضخامت دقیق، شفافیت و دقت بسیار بالا ساب زده شود و برش آن نیز باید یکنواخت و بسیار دقیق باشد تا کیفیت و شرایط لازم برای صادرات را داشته باشد.

    موارد کاربرد سنگ اسلب

    از این نوع سنگ می توان در کف ساختمان و به عنوان سنگ تزئینی در دیوارها استفاده نمود.

    pasokheto.ir میگوید : همچنین از این سنگ ساختمانی می توانید به صورت دور بر در فضای لابی ها، سالن های کنفرانس، دیوارهای سالن منازل و سایر مکان ها استفاده نمایید تا به فضای خود جلایی خاص ببخشید.

    از موارد شناخت سنگ اسلب می توان به ابعاد و اندازه های این سنگ که ضخامت استاندارد آن ۲ سانتی متر می باشد اشاره کرد.

     

     

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : سنگ اسلب, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 27 دی 1401 ساعت: 19:01

دستگاه اندولیفت چیست و چگونه کار می‌کند؟ این سؤال شاید یکی از پرتکرارترین پرسش‌ها درزمینه یکی از جدیدترین ابزارهای جوان‌سازی پوست باشد. لیزر اندولیفت یک دستگاه و روش جدید برای برانگیختن بافت‌های عمیق پوست است. انسان از گذشته‌های دور در طول تاریخ به جوانی و زیباشدن خود اهمیت فراوانی می‌داده و می‌کوشیده است تا آثار پیری را که بر چهره و پوستش نمایان می‌شده پنهان سازد. با گسترش و پیشرفت هرروزه فناوری، روش‌های جوان‌سازی پوست نیز بیش‌ازپیش به کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی راه می‌یابند. یکی از این روش‌های جوان‌سازی اندولیفت است که اثری بلندمدت و کم‌خطر بر روی پوست دارد. در این روش، تحریک بافت‌های عمقی پوست به‌منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌سازی آن صورت می‌گیرد. روش درمانی و زیبایی با استفاده از اندولیفت به این شکل است که یک فیبر یا رشته نوری نازک در ابعاد ۲۰۰-۳۰۰ میکرومتر بدون آنکه نیازی به سوراخ‌کردن پوست وجود داشته باشد به لایه‌های زیرین پوست و بالای بافت چربی ارسال شده و انرژی لیزر دایود از طریق این رشته در محدوده امواج الکترومغناطیسی مادون‌قرمز به لایه زیر دِرم و بالای چربی می‌رسد و اثرگذاری خود را آغاز می‌کند. در این مقاله خواهیم کوشید تا با اشاره به کارکردها و مراقبت‌های اندولیفت آن پرداخته و به برخی عوارض اندولیفت در ذیل بحث اشاره‌کنیم. درباره اندولیفت در اصفهان اینجا بخوانید.

فناوری و روش اندولیفت چیست و چگونه کار می‌کند؟

اندولیفت یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست است که هم در نواحی مختلف صورت و هم در نواحی دیگر بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش یکی از روش‌های بسیار کارآمد درزمینه جوان‌سازی پوست است که اثر درمانی آن شباهت بسیاری به جراحی کشیدگی یا لیفت پوست داشته و برخلاف آن بدون نیاز به بی‌هوشی انجام می‌شود و هیچ نوعی از بخیه یا برش یا پس از انجام آن، جای زخمی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد. اینکه دستگاه اندولیفت چیست و چگونه کار می‌کند یکی از موارد بسیار مهمی است که پیش از شروع درخواست برای دریافت این روش درمانی و زیبایی باید آن را به‌خوبی شناخت. اندولیفت نوعی روش جوان‌سازی است که می‌تواند با یک فیبر نوری که به منبع لیزری ۱۴۷۰ نانومتری متصل است، انرژی معینی را به عمق یا عمق‌های مشخصی از پوست برساند. روش درمانی با اندولیفت می‌تواند هم به‌صورت جداگانه و هم به‌صورت ترکیبی یا هیبریدی با دیگر روش جوان‌سازی یعنی هایفوتراپی ترکیب شود.

لیزر درمانی اندولیفت برای چیست؟

درمان اندولیفت به لطف فیبرهای میکرو نوری یکبار مصرف خاص، نازک FTF Eufoton®  انجام می شود که به راحتی در زیر پوست در هیپودرم سطحی قرار می گیرد. فعالیت اصلی Endolift سفت شدن پوست است: به عبارت دیگر، جمع شدن و کاهش شلی پوست به لطف فعال شدن نئوکلاژن ها و عملکردهای متابولیک در ماتریکس خارج سلولی است.

سفت شدن پوست توسط لیزر اندولیفت به شدت با انتخاب پرتو لیزر مورد استفاده مرتبط است، یعنی به تعامل خاص نور لیزر که به طور انتخابی به دو هدف اصلی بدن انسان برخورد می کند: آب و چربی. اگر به دلیل کاهش چربی یا افتادگی پوست صورت یا بدن خود دچار مشکل شده اید، اما تمایلی به داشتن درد، جای زخم و زمان نقاهت مرتبط با روش های درمانی تهاجمی سنتی نداشته اید، این درمان ابتکاری جدید برای شما عالی است.

لیفت صورت و گردن با جراحی، برای درمان افتادگی متوسط تا شدید گردن و افتادگی صورت و چروکیدگی بسیار موثر است. نتایج قابل توجهی را ارائه می دهد که بیش از 10 سال ماندگار می ماند، برای مدتی از کار افتادگی و هزینه بالاتر. اندولیفت یک روش ابتکاری جدید برای سفت کردن افتادگی پوست خفیف تا متوسط و کاهش چربی غبغب و گردن است و یک جایگزین قابل توجه برای جراحی است که امکان اصلاح تدریجی را فراهم می کند.

یک جلسه درمان کافی است، اما برخی از بیماران ممکن است نیاز به جلسه درمان دوم داشته باشند که می تواند در 6-12 ماه تکرار شود. ایده آل برای افرادی که خواهان اصلاح تدریجی عدم جای زخم، با کاهش هزینه و دوره نقاهت هستند. اثرات این درمان می تواند یک تا دو سال طول بکشد، اما برخی از بیماران و پزشکان می گویند که نتایج می تواند تا پنج سال باقی بماند – در مقایسه با هشت تا ده سال که از نتایج جراحی لیفت صورت انتظار دارید.

درمان به هر حال اهداف متعددی دارد:

  • بازسازی لایه های عمیق و سطحی پوست

تونینگ بافتی فوری و میان مدت تا طولانی مدت ناحیه تحت درمان: به دلیل سنتز کلاژن جدید. به طور خلاصه، ناحیه تحت درمان حتی ماه‌ها پس از درمان به بازسازی و بهبود بافت خود ادامه می‌دهد.

نحوه انجام اندولیفت

مراحل انجام اندولیفت به صورت زیر است:

آماده‌سازی بیمار

ناحیه مورد نظر برای انجام اندولیفت توسط پزشک آماده می‌شود. این آماده‌سازی شامل تمیز و استریل کردن پوست بیمار است.

تنظیم دستگاه اندولیفت

قبل از شروع به کار پزشک باید دستگاه اندولیفت را از لحاظ طول موج تنظیم کند. معمولاً در این روش از امواج با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر برای جوانسازی و لیفت پوست استفاده می‌شود. امواج لیزر توسط سوزن‌های بسیار ظریف و نازکی به پوست اعمال می‌شود که در نتیجه آن زخم‌های سطحی بر روی پوست مشاهده می‌گردد.

تجویز دارو و انجام مراقبت‌های لازم بعد از درمان

بعد از اتمام کار با دستگاه پزشک با توجه به صلاح‌دید خود و شرایط بیمار داروها و پمادهایی را تجویز می‌کند. تمامی این داروها باید با دقت و به صورت منظم مصرف شوند. همچنین توصیه‌های مربوط به مراقبت‌های بعد از درمان در دوران نقاهت را باید با حساسیت کامل دنبال گردند.

افراد نامناسب جهت اندولیفت

  • لازم به ذکر است افراد دارای مشکلات پوستی و آکنه می‌بایست از انجام این روش درمانی اجتناب نمایند.
  • افراد باردار و شیرده از انجام این روش می‌بایست اجتناب نمایند.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام اندولیفت

از آنجایی که اندولیفت روشی کم تهاجمی است، افراد بلافاصله می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند؛ اما رعایت کردن توصیه‌های پزشک می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، این توصیه‌ها عبارتند از:

  • در زمان استراحت، سر را بالاتر از قفسه سینه قرار دهید.
  • از انجام دادن فعالیت‌های شدید فیزیکی برای مدتی پرهیز کنید.
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : اندولیفت و جوانسازی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 87 تاريخ : شنبه 24 دی 1401 ساعت: 10:15

زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش اموزی 1401

زمان برگزاری دوره دوم المپیاد های دانش آموزی 1401 در دهه اول بهمن ماه است و دانش آموزان با توجه به رشته ثبت نامی خود ، باید کارت ورود به جلسه المپیاد را دریافت و در حوزه برگزاری امتحان حضور یابند.

سال گذشته زمان برگزاری المپیاد هر یک از رشته ها به شرح زیر بوده است :

  • رشته کامپیوتر : 3 بهمن ماه 1400
  • رشته جغرافیا : 3 بهمن ماه 1400
  • رشته علوم زمین : 3 بهمن ماه 1400
  • رشته تفکر و کارآفرینی : 4 بهمن ماه 1400
  • رشته شیمی : 4 بهمن ماه 1400
  • رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی : 5 بهمن ماه 1400
  • رشته نجوم و اختر فیزیک : 5 بهمن ماه 1400
  • رشته فیزیک : 5 بهمن ماه 1400
  • رشته زیست شناسی : 6 بهمن ماه 1400
  • رشته اقتصاد و مدیریت : 7 بهمن ماه 1400
  • رشته ریاضی : 7 بهمن ماه 1400
  • رشته ادبی : 8 بهمن ماه 1400
  • رشته علوم زمین : 8 بهمن ماه 1400
 
 

نحوه دریافت کارت از سامانه المپیادهای دانش آموزی

دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش اموزی به صورت اینترنتی انجام می گیرد و با توجه به شرایط کرونایی الزامی برای مراجعه حضوری به مدرسه برای ممهور کردن کارت ورود به جلسه وجود ندارد. همراه داشتن کارت شرکت در ازمون برای حضور در جلسه الزامی است و مسئولین فرایند اجرای آزمون به داوطلبانی که کارت آزمون را همراه نداشته باشند ، اجازه شرکت در آزمون نخواهند داد.

اهداف مقاله

1.زمان دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی

2.نحوه دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی

المپیاد دانش آموزی هر ساله در 4 مرحله برگزار میشود. امتیازات المپیاد دانش آموزی در هر مرحله نسبت به سایر مراحل متفاوت میباشد. داوطلبانی که بتوانند در هر چهار مرحله نمره لازم را کسب نمایند در نهایت در قالب تیم ملی وارد رقابت های جهانی خواهند شد. المپیاد دانش آموزی در رشته های مختلف از جمله زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر و … برگزار میشود. ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی برای تمامی رشته ها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه دانش پژوهان جوان  قابل دریافت میباشد.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی

همانطور که گفته شد ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی هر ساله در چهار مرحله مختلف انجام میشود.  زمان دریافت کارت ورود به جلسه برای هر مرحله متفاوت از سایر مراحل میباشد. کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی معمولا  3 تا 5 روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت oly.medu.ir بارگذاری میشود. مرحله اول آزمون المپیاد دانش آموزی در اسفند ماه برگزار میشود. مرحله دوم اردیبهشت ماه و مرحله سوم به صورت دوره ای چند هفته ای در تابستان برگزار میشود. کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی دارای اطلاعاتی از جمله تاریخ ، ساعت و محل برگزاری آزمون میباشد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی

دانش اموزان و داوطلبان متقاضی برای شرکت در المپیاد دانش باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود رمز همگام یا کلمه عبور خود را داشته باشند. برای گرفتن رمز همگام دانش آموزان میتوانند از طریق سایت azmoon.medu.ir اقدام نمایند. دانش آموزان میتوانند با استفاده از کد ملی و رمز همگام خود پورتال شخصی خود شوند. مراحل دریافت کارت ورود به جلسه به شرح زیر میباشد.

 

  1. از طریق مرورگر اینترنت خود سایت oly.medu.ir را سرچ کنید
  2. پس از ورود به سایت مذکور کد ملی و رمز همگام خود را وارد نمایید.
  3. پس از وارد کردن اطلاعات لازم وارد قسمت المپیاد شوید
  4. بعد از ورود به قسمت المپیاد های دانش آموزی بر روی گزینه نمایش و چاپ کارت ورود به جلسه کلیک کنید.
  5. بعد از دریافت کارت ورود به جلسه آن را نزد مدیر مدرسه محل تحصیل خود جهت مهمور کردند ببرید

نکات مهم در رابطه با کارت آزمون علمی المپیاد دانش آموزی

شرایط ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی

جهت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، داشتن کارت ورود به جلسه عکس‌دار الزامی می باشد. کارت ورود به جلسه آزمون علمی دانش آموزی در المپیاد معمولا ۳ تا ۴ روز قبل از روز برگزاری آزمون توزیع می شود.

pasokhbama.comمیگوید: دانش آموزانی که در ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ شرکت کرده اند، باید در زمان مقرر با داشتن کد پیگیری که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند، اقدام به دریافت این کارت نمایند.

گفتنی است که در این کارت اطلاعاتی اعم از زمان آزمون و  محل حوزه امتحانی درج شده است.

لازم به ذکر است داوطلبانی که کارت آنها بدون عکس یا مهر مدرسه باشد، اجازه حضور در جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ را ندارد. اما فعلا با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری بودن مدارس، تا اطلاع ثانوی فعلا نیاز نیست برای ممهور کردن کارت ورود به جلسه خود، اقدام کنید.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : المپیاد علمی دانش آموزی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت: 17:02

کلیه داوطلبان ورودی دانشگاه ها جهت مشاهده نتایج کنکور و صد البته دریافت کارنامه نیاز به دانستن شماره داوطلبی دارند. باید عرض کنیم که شماره داوطلبی کنکور در کارت ورود به جلسه هر کدام از داوطلبان  درج شده است. اما در صورت عدم دستیابی فرد به این کد مهم و یا گم شدن آن چگونه می توان جهت دریافت شماره داوطلبی کنکور یا بازیابی آن اقدام کرد؟

 

از آنجایی که بسیاری از داوطلبان اظهار می کنند که شماره داوطلبی کنکور را فراموش کردم در این نوشته قصد داریم نجوه دریافت شماره داوطلبی کنکور را خدمت شما دوستان عزیز داوطلب ذکر کنیم. البته اگر مایل به اطلاع از جواب این سؤال که شماره داوطلبی کنکور چند رقمی است هستید مطالعه این نوشته می تواند در این زمینه نیز به شما کمک کند.

به داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند ، پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید نهایی در پایان مراحل ثبت نام اگر ثبت نام خود را با موفقیت انجام دهند ، شماره پیگیری و شماره پرونده توسط سامانه به آنها ارائه می شود. همچنین سازمان سنجش به هر یک از داوطلبان کنکوری شماره داوطلبی را اختصاص می دهد که در کارت ورود به جلسه کنکور درج شده است. شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور باید تا زمان پذیرش نهایی در دسترس باشد چرا که بدون این دو شماره و همچنین کد پیگیری ثبت نام ، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و یا مشاهده نتایج وجود ندارد.

حال ممکن است عده ای از داوطلبان کد پرونده و کد داوطلبی کنکور 1402 را فراموش کرده باشند سوالی که پیش می آید این است که آیا امکان بازیابی این اطلاعات وجود دارد ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای تصویری دریافت اطلاعات کنکور را خدمتتان ارائه دهیم.

آیا امکان بازیابی شماره داوطلبی کنکور برای من وجود دارد؟

سؤالی که ذهن شمار زیادی از متقاضیان انواع گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی و غیره را به خود مشغول کرده است که آیا امکان بازیابی و دستیابی دوباره شماره داوطلبی برای من وجود دارد؟

آیا می شود دوباره و با طی مراحلی اقدام به دریافت شماره داوطلبی کنکور کرد؟

در جواب به شما عزیزان باید عرض کنیم که بله. شما با طی فرآیندها و مراحلی می توانید دوباره به این شماره دسترسی داشته باشید. 

پس اگر اظهار می کنید که شماره داوطلبی کنکور را فراموش کردم باید عرض کنیم که نگران نباشید چون راهی جهت بازیابی شماره داوطلبی کنکور برایتان وجود دارد. در ادامه شما را با چگونگی انجام این بازیابی شماره داوطلبی کنکور  آشنا می کنیم.

شماره پرونده کنکور سراسری

داوطلبان پس از ثبت نام در کنکور سراسری، در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام را با موفقیت گذرانده باشند، یک شماره پرونده  (8 رقمی) و کد پیگیری (16 رقمی) دریافت می کنند. داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و مشاهده نتایج آزمون سراسری باید شماره پرونده و کد پیگیری خود را به همراه داشته باشند. در صورتی که شماره پرونده خود را فراموش کرده اید، برای بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری باید به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و شماره پرونده و داوطلبی خود را مشاهده و دریافت نمایید.

فراموشی شماره پرونده کنکور سراسری

در صورت فراموشی شماره پرونده کنکور سراسری ، باید درخواست خود را مبنی بر فراموشی اطلاعات کنکور در سامانه سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور ثبت نمایید. داوطلبان توجه داشته باشند، مسئوليت عدم دسترسی به سيستم به دليل وارد کردن اطلاعات اشتباه برعهده کاربر است و سازمان سنجش آموزش کشور در اين زمينه مسئوليتی نخواهد داشت.

پیگیری این درخواست ها منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی امکانپذیر بوده و بنابراین به مراجعات حضوری، تماس های تلفنی و مکاتبات در این زمینه پاسخ داده نمی شود. در ادامه نحوه بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری به صورت تصویری شرح داده شده است.

بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری

داوطلبان برای بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ، از دو روش می توانند اقدام نمایند: در روش اول می توانند با روابط عمومی سازمان سنجش کشور به صورت تلفنی تماس گرفته و درخواست بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را داشته باشند. در روش دوم می توانند درخواست خود را به صورت زیر در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور ثبت نمایند. نحوه بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری به صورت زیر است:

  • ورود به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی : sanjesh.org
  • ورود به "سیستم پاسخگویی" با استفاده از منو سمت چپ
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : شماره داوطلبی کنکور, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 1183 تاريخ : يکشنبه 18 دی 1401 ساعت: 11:42

امکان ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید

موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بحث جدیدی نیست و همه دانش آموزان و داوطلبان کنکوری می دانند که نمرات امتحانات نهایی سال آخر دوره دوم متوسطه به صورت مستقیم در نمره و تراز کنکور اعمال می شود و اخیرا هم که با تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 1400 ، بسیاری از دانش آموزانی که در برخی از دروس نمرات پایینی کسب کرده اند نگران تاثیر منفی نمرات خود در کنکور هستند.

اما امکان ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید با شرکت در آزمون ترمیم معدل برای نظام جدید فراهم است و اگر شما هم فکر می کنید که با شرکت در این آزمون می توانید نمرات بهتری را کسب کنید ، می توانید در زمانی که اعلام می شود برای ثبت نام کردن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی گردد و آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور ، نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می کند.

 

 
 

شرایط ترمیم نمره نظام جدید

  • ثبت نام متقاضیان ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلب آزاد در مدارس بزرگسالان دولتی انجام خواهد گرفت.
  • اگر در مناطقی مدارس بزرگسال دایر نباشد ، سازمان آموزش و پرورش منطقه یکی از واحدهای آموزشی روزانه را به متقاضیان معرفی خواهد کرد.
  • شرکت در آزمون ترمیم نمره نظام جدید صرفا یک بار در یکی از نوبت ‌های امتحانی خرداد ، شهریور یا دی ماه امکان پذیر است و داوطلبان می توانند درس یا دروس موردنظر را انتخاب و در امتحانات مربوط شرکت کنند.

    معمولا ثبت نام برای ترمیم معدل یک ماه قبل از امتحانات نهایی (خرداد، شهریور و دی) صورت می گیرد و هر فرد فقط یکبار می تواند در ترمیم معدل شرکت کند.

    لازم به ذکر است محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که برای ترمیم معدل شرکت می کنید، وجود ندارد.

    محل ثبت نام ترمیم معدل دوازدهم برای کنکور ۱۴۰۲، مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی که قبلا فرد در آن فارغ‌التحصیل شده می باشد.

    متقاضیان ترمیم معدل در نظر داشته باشند بابت برگزاری امتحان مجدد، برای کسانی که دیپلم خود را گرفتند، برای هر درس مبلغی جهت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت می شود.

    در شرح ترمیم معدل دیپلم نظام جدید و سوابق تحصیلی هر فردی بخواهد درس یا دروسی را دوباره امتحان دهد و نمره خود رابالا ببرد می تواند درخواست خود را مبنی بر شرکت مجدد در آزمون‌های نهایی مطرح نماید.
    نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که ترمیم معدل در کارنامه کتبی لحاظ نمی‌شود و از طریق آموزش و پرورش به‌صورت سیستماتیک برای سازمان سنجش جهت تاثیر در کنکور ارسال خواهد شد.

     

    نکته دیگری هم که باید به آن توجه شود، این است که درصورتی‌که شما در آزمون طرح ترمیم معدل کتبی دیپلم ثبت نام کنید و نمره کم‌تری نسبت به نمره اولیه خود کسب کنید، برای شما نمره قبلی یعنی نمره بهتر لحاظ می‌شود.

    اما یکی از سوالات رایج درباره محدودیت ترمیم معدل است؛ افرادی که قصد شرکت در ترمیم معدل برای نظام قدیم را دارند در صورتی‌که دیپلم خود را بعد سال 84 و مدرک پیش‌دانشگاهی خود را بعد از سال 91 دریافت کرده‌اند مجاز به شرکت در طرح ترمیم معدل هستند.

    آخرین نکته که در این بخش نیاز است بدانید، این است که برای هر درس شما تنها یک‌بار مجاز به شرکت در طرح ترمیم معدل هستید. البته باتوجه به تغیرات کنکور 1402، اطلاعیه مبنی بر شرکت نامحدود در ترمیم معدل دیپلم بیان شده است. برای اطلاعات کامل توصیه می‌کنم بعد از این مقاله، به مطالعه مقاله نحوه برگزاری کنکور 1402 هم سری بیندازید.

     

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : ترمیم معدل, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 101 تاريخ : شنبه 17 دی 1401 ساعت: 11:59

آشنایی با پیشینه سنگ

سنگ ساختمانی نیز جزو سنگ‌هایی محسوب می‌گردد که در طبیعت یافت می‌شوند. به طور کلی سنگ یک توده جامد از مواد زمین‌شناسی است. مواد زمین‌شناسی نیز شامل عناصری چون: کریستال‌های معدنی منفرد، قطعات شکسته شده از سنگ‌های دیگر، جامدات غیر معدنی غیر آلی مانند شیشه و حتی فسیل‌ها می‌شوند. مواد زمین شناسی تشکیل دهنده سنگ‌ها هم می‌توانند مواد غیر آلی باشند، هم می‌توانند از مواد آلی مانند: مواد گیاهی و تا حدودی تجزیه شده در زغال سنگ نیز تشکیل شوند. از جالب‌ترین ویژگی‌های یک سنگ می‌توان به این مورد اشاره کرد: یک سنگ می‌تواند فقط از یک نوع ماده زمین شناسی یا کانی تشکیل شده باشد، اما سنگ‌های بسیاری در طبیعت هستند که از چندین نوع سنگ و کانی تشکیل شده‌اند.

از دیگر ویژگی‌هایی که باید در خصوص سنگ ساختمانی و همچنین سایر سنگ‌ها بدانیم، نحوه شکل گیری آن‌ها است. در واقع بر اساس همین ویژگی سنگ‌ها طبقه‌بندی می‌شوند:

سنگ های آذرین: این نوع سنگ ها زمانی تشکیل می‌شوند که سنگ های ذوب شده (ماگما) سرد و جامد می‌شوند.

سنگ‌های رسوبی: سنگ‌های رسوبی زمانی تشکیل می‌شوند که قطعات سنگ‌های دیگر مدفون، فشرده و سیمانی شوند. یا هنگامی که مواد معدنی محلول در آب چه به طور مستقیم یا با کمک یک موجود زنده رسوب می‌کنند، سنگ رسوبی تشکیل می‌شود.

سنگ های دگرگونی: این سنگ‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که گرما و فشار زیادی به یک سنگ منتقل شود و آن سنگ را از حالت قبلی خود تغییر دهد. اگرچه دما می‌تواند بسیار بالا باشد، اما دگرگونی شامل ذوب سنگ نمی‌شود.

 

https://pasokheto.ir/tehran/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%86%DA%AF/

 

تا بدین جای مطلب دانستیم که سنگ چگونه ماده ای است. اکنون در ادامه مطلب به ذکر ویژگی های سنگ ساختمانی خواهیم پرداخت:

سنگ ساختمانی چیست؟

سنگ ساختمانی به سنگی می گویند که به جهت ویژگی های مثبتی که دارد، برای ساختمان سازی مفید است. سنگ ساختمانی می تواند به طور ایمن در برخی موقعیت ها در ساخت و ساز در موقعیت های گوناگون استفاده شود.  منظور از موقعیت های گوناگون یعنی کاربرد سنگ ساختمانی به عنوان: کفپوش، نماکاری ساختمان، نماکاری داخلی، تزیین دیوار ها، کانتر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و موارد دیگر می شود. البته بسیار مهم است که برای هر یک از این موقعیت ها، از چه سنگی استفاده نمایید. تناسب سنگهای ساختمانی با موقعیتی که در ساختمان برای آن در نظر گرفته اید، بسیار اهمیت دارد.

آشنایی با ویژگی های سنگ ساختمانی

 اینکه یک سنگ باید چه ویژگی های فیزیکی و ساختاری داشته باشد تا به عنوان سنگ ساختمانی توصیه شود، به نوع ساخت و موقعیت در آن ساختمان بستگی دارد که آن سنگ برای استفاده در آن موقعیت در نظر گرفته شده است. بنابراین توجه داشته باشید، سنگی که به عنوان کفپوش در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، نیازی نیست که ویژگی های سنگی را که قرار است در پی و دیوارهای باربر استفاده شود، داشته باشد. بنابراین، برای انتخاب سنگهای ساختمانی مناسب، باید به سه مورد زیر توجه کرد:

کارشناسی سنگ چیست

سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند و ممکن است بسیاری از آن ها در ظاهر شباهت های ساختاری زیادی به یکدیگر داشته باشند. از همین نظر بررسی سنگ از جهات مختلف توسط یک فرد متخصص اهمیت زیادی دارد. کارشناسی سنگ به معنی معاینه و آنالیز سنگ پس از استخراج سنگ با هدف صدور شناسنامه گفته می شود. این معاینه و آنالیز تمامی ویژگی های ساختاری علاوه بر نوع، رنگ و طرح سنگ را مشخص می کند.

ویژگی های مهم در شناسنامه سنگ

پیش تر گفته شد که سنگ پس از استخراج مورد کارشناسی قرار می گیرد تا ویژگی های آن توسط کارشناس مورد بررسی قرار گرفته و در شناسنامه سنگ درج شود. اما چه ویژگی هایی در شناسنامه سنگ ثبت می شود؟ در ادامه مهم ترین ویژگی هایی که در هر شناسنامه سنگ ساختمانی باید وجود داشته باشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سنگ یکی از پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است. سنگ ها دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند که قابل مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نمی باشند.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، معرفی انواع سنگ ساختمانی، کاربرد آن در ساختمان سازی، ارائه قیمت و معرفی مراکز خرید می باشد.

از جمله ویژگی های سنگ ساختمانی می توان به دوام و مقاومت بسیار بالا، جلاپذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت کششی و خمشی مناسب، غیر قابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، سختی و مقاومت فشاری بالا و پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی اشاره نمود.

از سنگ برای پوشش دیوار داخلی ساختمان، نماکاری، زیرسازی جاده ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و پیاده رو و تزئینات مختلف استفاده می شود.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : خرید سنگ, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 88 تاريخ : شنبه 17 دی 1401 ساعت: 11:02

در سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا مدارس به صورت غیر حضوری برگزار شد و دانش آموزا برای شرکت در کلاس های مجازی موظف بودن برنامه ای رو با عنوان سامانه دانش آموزی شاد بر روی گوشی همراه خود نصب کنن تا بتونن به راحتی از امکانات مختلف این برنامه علاوه بر شرکت در کلاس ها استفاده کنن.

با وجود اینکه همه مدارس به دلیل کاهش تعداد بیماران کرونایی حضوری برگزار میشه، اما هنوز از برنامه شاد به عنوان یک مدرسه همراه استفاده میشه و دانش آموزا می تونن در کنار کلاس های حضوری در مواقع لزوم از امکانات این سامانه استفاده کنن. در این میان ممکنه خیلی از داوطلبا نتونن نسخه جدید شاد رو بر روی گوشی همراه خود نصب کنن، برای همین آموزش و پرورش وب سایت نرم افزار شاد رو در اختیار این دسته از افراد قرار داده تا بتونن به امکانات مختلف این سامانه دسترسی داشته باشن.

در واقع نسخه شاد وب برای کامپیوتر دسترسی دانش آموزا رو راحت تر می کنه و به داوطلبا در مواقعی که امکان نصب اپلیکیشن شاد رو بر روی گوشی ندارن کمک می کنه تا بتونن در کلاس های درس حضور داشته باشن. در ادامه توضیحاتی در مورد شاد وب داده شده و راهنمای تصویری نحوه ورود به نسخه وب برنامه شاد ارائه شده که می تونین برای اطلاع از نسخه تحت وب تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

سامانه شاد تحت وب برای کاربرانی ایجاد شده است که نمی توانند اپلیکیشن شاد اندروید را نصب کنند و می توانند با ورود به وب شاد ، در کلاسهای درسی خود شرکت کنند. استفاده از سامانه وب شاد هم از طریق گوشی تلفن همراه اندروید و ایفون ، هم از طریق تبلت و هم از طریق لپ تاپ و کامپیوتر امکان پذیر است اما نکته ای که وجود دارد این است که فقط دانش آموزان می توانند احراز هویت در شاد را انجام دهند و فعلا تنظیمات احراز هویت برای معلمان و مدیران مدارس در نسخه وب برنامه شاد ایجاد نشده است.

 

برای ورود به نسخه شاد تحت وب با کامپیوتر ، به آدرس زیر رفته تا وارد صفحه اصلی سایت شوید. آدرس سامانه شاد Shad.ir می باشد و از طریق این سامانه می توانید اپلیکیشن شاد جدید را نیز دانلود کنید.

گسترش شیوع بیماری کرونا در تمام مناطق دنیا باعث ایجاد تغییرات بسیاری در روند زندگی روزمره افراد شده است. از جمله مواردی که این بیماری تاثیر بسیاری زیادی بر آن گذاشته است مسئله آموزش و تحصیل دانش آموزان می باشد. با وجود تعطیلی مدارس و آموزش های حضوری دانش آموزان، یادگیری و آموزش آن ها تعطیل نبوده و یادگیری دروس به روش های گوناگون و غیر حضوری ادامه یافته است.

 

از جمله روش های ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش کشور طراحی و ارائه پیام رسان دانش آموزی شاد می باشد که تا به امروز با استقبال دانش آموزان و معلمان پایه های مختلف روبرو بوده و در به روزرسانی های نسخه های مختلف این برنامه امکانات آن نیز افزایش می یابد.

 

با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده ممکن است بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها قادر به خرید گوشی های هوشمند نباشند لذا به منظور کمک به این دانش آموزان در دسترسی به خدمات اپلکیشن مدارس شاد، نسخه تحت وب این برنامه نیز طراحی و اجرا شده است که تمامی موارد نسخه شاد گوشی را شامل شده و دسترس پذیری ساده ای نیز دارد.

 

جهت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با نسخه تحت وب نرم افزار شاد و راهنمایی دانش آموزان در ورود به این برنامه و استفاده از آن در ادامه مقاله به جزئیات مربوطه از جمله لینک ورود به نسخه وب برنامه و راهنمای ورود به نسخه تحت وب نرم افزار شاد می پردازیم.کد فعال سازی شاد که ارسال شد در این بخش درج نمایید و منتظر باشید تا وارد مرحله بعد شوید. اگر کد فعال سازی ارسال نشد ، بر روی گزینه ارسال مجدد کد فعال سازی کلیک کنید و یک دقیقه منتظر بمانید. اگر پس از چند دقیقه ارسال نشد ، حتما اختلالی در اتصال اینترنت وجود دارد یا فیلترشکن روشن است در غیر اینصورت با کارشناسان اپلیکیشن شاد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : شاد برای کامپیوتر, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 12:13

کارگاه روانشناسی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید برگزاری کارگاه‌های روانشناسی قدمی بزرگ و موثر در علم روانشناسی بوده است. یک کارگاه روانشناسی معولا از 5 تا 20 نفر شرکت کننده تشکیل میشود. در کارگاه‌های روانشناسی افراد به صورت جمعی گرد هم آمده و به طور مستقیم با یکدیگر به تعامل می‌پردازند که در این مسیر مهارت‌های لازم را با تمرین و تکرار مداوم به دست می‌آورند. پس هر کارگاه روانشناسی باید دو ویژگی بارز داشته باشد:  بهترین کارگاه روانشناسی را اینجا ببینید.

  • به صورت تعاملی باشد.
  • افراد برای بیان نظرات خود و کسب مهارت فرصت کافی داشته باشند.

علاوه بر آن هر کارگاه روانشناسی معمولا چند ساعت در روز به طول می‌انجامد و موضوع و محور کاملا مشخصی را دنبال می‌کند که نیازمند صبر و حوصله شرکت‌کنندگان است.

 تفاوت کارگاه روانشناسی با کلاس‌های روانشناسی در دانشگاه چیست؟

کارگاه‌های روانشناسی تفاوتی فاحش با کلاس‌های روانشناسی دانشگاه دارند؛ زیرا اصولا مطالبی که دانشجو در دانشگاه می‌آموزد تئوری بوده و جنبه عملی ندارد. اما در کارگاه روانشناسی دانشجو مهارت کسب کرده و بسیار عملی‌تر و کاربردی‌تر از کلاس‌های دانشگاه می‌باشد. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که کارگاه‌های روانشناسی دانشگاه نیز در برخی موارد بسیار مفید و موثر واقع می‌شود. برخی از تفاوت‌های کلاس‌های دانشگاه و کارگاه‌های نظام روانشناسی به شرح زیر است:درکارگاه تخصصی روانشناسی که توسط متخصصان روانشناسی در همین زمینه انجام میشود چند اصل وجود دارد که این اصول در بهترین کارگاه روانشناسی باید انجام شود 1 فردی که مدرس است باید در زمینه ای که قرار است کارگاه برگزار شود به صورت تخصصی و حرفه ای هم دانش و هم مهارت برگزاری کارگاه را داشته باشد .گاهی استاد یا دکتری از سواد بالایی برخوردار است اما توانایی ارائه ی مطالب را ندارد 2 باید کارگاه در محیطی که از استاندارد های لازم برخوردار باشد برگزار شود شما در برگزاری کارگاه نیاز به پرژکتور دارید تا بتوانید اگر مدرس از طریق پاور پوینت مطلبی برای ارائه داشت بتوان نمایش داد 3 ارائه مدرک است که باید مطمئن شوید ارائه ی مدرک از یک مرکز معتبر باشد که مجوز برگزاری کارگاه را داشته باشند . منظور از کارگاه تخصصی روانشناسی چیست ؟ بدین معناست که ویژه ی متخصصین ، درمانگران ، مشاوران و دانشجویان روانشناسی است . به طور مثال کارگاه های تخصصی خیانت که  در آن مبحث ریشه یابی خیانت و مشکلات زمینه ساز و جلوگیری از آن می پردازند و در آن به درمان خیانت و روابط موازی پرداخته می شود بی شک چنین کارگاهی فقط مناسب افرادی است که در حیطه ی خانواده و زوج به صورت تخصصی یا کار درمانی انجام میدهن یا قرار است در آینده انجام دهند و یا مثالی دیگر کارگاه سلامت روابط جنسی زوجین است که این نیز برای افرادی مناسب است که در حیطه ی  و خانواده کار درمانی انجام میدهند گذراندن این کارگاه های تخصصی این است که شما می تونانید در یک موضوع به صورت حرفه ای و جامع مهارت کسب کنید شما اگر دانشجوی مشاوره باشید می توانید دوره های کارورزی مشاوره و یا دوره های کارورزی روانشناسی را گاهی از طریق همین کارگاه های روانشناسی بگذرانید .

کارگاه روانشناسی تخصصی

همان‌طور که از نام این کارگاه روانشناسی پیداست باید افرادی مانند روانشناسان، دانشجویان، مشاوران بالینی و… در این کارگاه‌ها شرکت کنند و برای عموم نیست. در نتیجه متخصصان روانشناسی که در کار خود تبحر لازم را دارند می‌توانند مجوز‌های مورد نیاز را گرفته و اینگونه کارگاه‌ها را برگزار کنند. کارگاه‌های روانشناسی تخصصی می‌توانند موضوعات متعددی مانند موضوعات زیر را داشته باشند که در ارتقا سطح آنان موثر است:

  • روانشناسی ازدواج و بررسی موضوعاتی همچون ازدواج در سن بالا و مشکلات آن
  • سکس تراپی
  • ریشه‌یابی طلاق
  • بررسی مشکلات سالمندان
  • کارگاه تکنیک‌های رفتار درمانی
  • کارگاه هیپنوتیزم
  • کارگاه تربیت درمانگر کودک
  • کارگاه زوج درمانی
  • بررسی بازی درمانی برای کودکان
  • کارگاه درمان cbt
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : روانشناسی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 71 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 11:26

یکی از بزرگ ترین نگرانی‌ های داوطلبان کنکور سراسری 1402، موضوع تاثیر معدل در کنکور است. این امر باعث می شود برخی از داوطلبان که معدل بالایی ندارند، تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند. همین مسئله حس دلسردی را در آن ها ایجاد کرده و باعث می شود، نتوانند به خوبی برای شرکت در کنکور ۱۴۰۲ آماده شوند.

افرادی که معدل خوبی را در امتحانات نهایی خود کسب نکردند، در صورت داشتن شرایط لازم می‌ توانند از قانونی به اسم ترمیم معدل برای جبران معدل کم خود استفاده کنندمعدل داوطلبان مشمول تاثیر معدل در کنکور شامل 40 درصد تاثیر قطعی می باشد از این رو اهمیت اطلاع از جزئیات ترمیم معدل برای آن دسته از متقاضیانی که معدلشان پایین بوده مشخص می گردد. در این مقاله به منظور یاری این دست از داوطلبان به بررسی جزئیات و شرایط ترمیم معدل دوزادهم، دیپلم و پیش دانشگاهی ۱۴۰۱ پرداخته شده است.

 

آموزش و پرورش به منظور یاری داوطلبانی که موفق به کسب نمره بالا در دروس امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشدند، طرح ترمیم معدل را در نظر گرفته است. ثبت نام آزمون ترمیم معدل در واقع امکان شرکت مجدد در امتحانات دروسی است که فرد موفق به کسب نمره بالا نشده و سبب می شود نمرات جدید در صورت بالا بودن از نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی آن ها در نظر گرفته شود.

 

در نتیجه ترمیم معدل مانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، یک فرصت برای بهبود تاثیر معدل در کنکور سراسری است و در صورتی نمرات جدید در سوابق تحصیلی فرد در کنکور تاثیر داده می شود که این نمرات بالاتر از نمره قبلی داوطلب باشد. چنانچه نمره گرفته شده پایین تر از نمره قبلی باشد سازمان سنجش نمره بهتر را برای داوطلب در کنکور تاثیر می دهد.

یکی از سؤالاتی که داوطلبان از مشاورین ایران تحصیل در رابطه با ترمیم معدل دارند، به موضوع شرایط ترمیم دیپلم برای کنکور برمی گردد.

در این رابطه باید بگوییم خوشبختانه برای شما هیچ گونه محدودیتی برای مشخص نمودن نمرات پایین قرار داده نشده است.

کلیه داوطلبانی که معدل دیپلم آنان پایین تر از 20 است، می توانند نسبت به ترمیم معدل اقدام کنند.

برخی از دانش آموزان پس از دریافت پاسخ ترمیم معدل چیست؟ سؤال بعدی که ممکن است داشته باشند مربوط به محدودیت درس برای ترمیم معدل است که در این زمینه می توانیم به اطلاع این دسته از داوطلبان برسانیم که خوشبختانه هیچگونه محدودیتی برای درس های مورد نیاز ترمیم وجود ندارد.

بنابراین، در ر می توانید معدل و نمرات جدید خود را وارد نمایید.

از جمله موضواعات دیگری که داوطلبان  ممکن است در رابطه با آن سوال داشته باشند این است که آیا تنها فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی و یا نظام قدیم می توانند نسبت به ترمیم معدل اقدام نمایند؟ خیر.

در جواب باید عرض کنیم که خیر. حتی برای دانش آموزانی که در حال حاضر در پایه سوم تحصیلی مشغول به تحصیل هستند هم امکان ثبت نام پس از پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور وجود دارد .

همانطور که اطلاع دارید، علاوه بر عملکرد داوطلب در کنکور سراسری ، سوابق تحصیلی او نیز در قبولی نهایی او در دانشگاه اهمیت دارد. این موضوع سبب نگرانی دسته ای از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری شده است که معدل پایینی دارند.

خوشبختانه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری با معدل پایین ، راه حل استفاده از ترمیم معدل را پیشنهاد می کند. مطابق با این توضیحات داوطلبانی که معدل پایینی دارند ؛ می توانند در امتحانات ترميم معدل شرکت کنند و سوابق تحصیلی خود را بهبود ببخشند. هر فرد در طول دوران تحصیل خود مجاز است یکبار در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند اما در انتخاب تعداد دروس محدودیتی ندارد.

 
 

اهمیت ترمیم معدل برای کنکور 1401 چیست ؟

اهمیت ترميم معدل در این است که داوطلبان کنکور سراسری که دارای معدل دیپلم پایینی هستند ، می توانند در فرصتی که در اختیارشان قرار داده می شود ؛ مجدد در امتحانات نهایی شرکت کنند و با کسب نمرات بالاتر معدل خود را بهبود دهند.

متقاضیان می توانند برای  فقط در امتحانات دروسی شرکت کنند که نمره خوبی در آن ها کسب نکرده اند. پس از شرکت در امتحانات ترميم معدل ، نمرات جدید به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب در نظر گرفته می شود ولی در کارنامه او درج نمی گردد.

در نهایت داوطلبی که اقدام به ترميم معدل کرده است ، می تواند کد رشته محل هایی از کنکور سراسری را که دارای شرط معدل هستند همچون دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کند. به عبارت کلی تر ترمیم معدل دیپلم ، شانس قبولی داوطلب را در کنکور سراسری افزایش می دهد. البته لازم است بدانید اگر داوطلبی در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند اما نمرات جدید او کم تر از نمرات قبلیش باشد ، نمره بالاتر برای او لحاظ می گردد

 

افراد مجاز برای شرکت در ترميم معدل دیپلم

کاربرد ترميم معدل فقط برای داوطلبانی است که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند و یا در رشته های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند ؛ می باشد. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال ایجاد شود که چه کسانی مجاز به استفاده از قانون ترميم معدل هستند. به طور کلی سه دسته از دانش آموزان به شرح موارد زیر مجاز هستند در امتحانات ترميم معدل شرکت کنند:

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : ترمیم معدل, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 11 دی 1401 ساعت: 12:00

ناباروری چیست؟

تلاش برای باردار شدن برای بسیاری از زوجین اتفاقی جذاب است. با این وجود وقتی که ماه ها می گذرند و آزمایش های بارداری نتایج منفی را نشان می دهند، پروسه جذاب تلاش برای باردار شدن می تواند به یک روند استرس زا و ناراحت کننده تبدیل شود. زیرا زوجین معمولا امید خود را از دست داده و فکر می کنند که نابارور هستند. اما بهتر است قبل از هر چیز در این زمینه با یک پزشک متخصص زنان و زایمان و یا بهترین مرکز ناباروری در مشهد مشورت کنید.

چه زمانی می توان گفت که یک زوج واقعا نابارور هستند؟

هنگامی که خانمی بدون هیچ گونه جلوگیری، 12 ماه به صورت منظم برای باردار شدن تلاش کند و بارداری رخ ندهد، می توان گفت که این زوج درگیر ناباروری هستند.

البته این زمان برای خانم های بالای 35 سال، 6 ماه است. علاوه بر این نیز زنانی که در گذشته باردار شده بودند اما حالا قادر به باردار شدن نیستند و همینطور زنانی که سقط مکرر دارند، نیز نابارور تلقی می شوند.

اما مسئله اینجاست که ناباروری فقط زنان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مردان نیز می توانند با مشکلات ناباروری مبارزه کنند. بنابراین هر دوی زوجین باید مورد معاینه و آزمایش قرار گیرند.

سن زن
عامل مرد (اسپرم)
اختلالات تخمک گذاری
بیماری لوله
آندومتریوز
عوامل تشریحی مانند فیبروم و سایر ناهنجاری های رحم
عواملی مانند آنتی بادی های اسپرم نیز ممکن است توانایی بارداری را کاهش دهند
ترکیبی از مشکلات زن و مرد

یک مشکل در هر یک از تعدادی از فرآیندهای اصلی می تواند منجر به ناباروری شود. عوامل زن و مرد می تواند به صورت جداگانه یا ترکیبی وجود داشته باشد و تحقیقات باروری ، تشخیص و درمان باید همیشه در زمینه زوجین در نظر گرفته شود.

سقط مکرر جنین

برخی از افراد ممکن است در بارداری مشکل نداشته باشند اما از سقط جنین رنج می برند. این واضح است که برای زوج های درگیر بسیار آزار دهنده است. 

عوامل دیگری که می توانند روی باروری تأثیر بگذارند؟

سایر فاکتورهای زیر نیز ممکن است در موارد کمتری عامل ناباروری باشند:

ناهنجاری های ژنتیکی درون تخمک ، اسپرم یا هر دو
حفره رحم غیرطبیعی ، از جمله وجود فیبروم یا پولیپ
ناباروری ایمنی ، که به موجب آن زن یا مرد شریک آنتی بدن در برابر سلولهای اسپرم یا کاشت جنین تولید می کنند
مخاط دهانه رحم غیرطبیعی که مانع عبور اسپرم به رحم و لوله های رحمی می شود

مشکلات تخمک گذاری اغلب به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ایجاد می شوند که در بین عموم مردم به نام تنبلی تخمدان شناخته می‌شود.

این سندرم شایع ترین علت بروز ناباروری در زنان است. سندرم تخمدان پلی کیستیک با دوره های نامنظم قاعدگی، مقاومت به انسولین، رشد غیرطبیعی موهای زائد در صورت و یا بدن، چاقی و آکنه همراه است. شدت و تعداد این علائم در هر خانم با دیگری متفاوت است.یک سوم موارد ناباروری به دلیل وجود مشکلی در شوهر است. در یک سوم دیگر موارد، ناباروری به دلیل ترکیبی از مشکلات زوجین است. در شوهر، نازایی می تواند ناشی از عدم توانایی تولید اسپرم یا انزال اسپرم باشد. کیفیت اسپرم نیز بسیار مهم است که با سنجش تعداد، حرکت و شکل اسپرم اندازه گیری می شود. گاهی بعضی بیماری ها می توانند توانایی شوهر در تولید مقادیر طبیعی اسپرم و یا انزال اسپرم را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال، مردان دیابتی ممکن است در انزال مشکل داشته باشند. مردانی که بیماری فیبروز کیستیک دارند، ممکن است انسداد داشته باشند که همین امر، از انزال اسپرم جلوگیری می کند. مردان دارای اضافه وزن، سیگاری ها، یا مردانی که از مواد مخدر استفاده می کنند به احتمال زیاد مشکلات اسپرم دارند.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : ناباروری , نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 11 دی 1401 ساعت: 11:04

اطلاع از آخرین رتبه لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان به درد دو گروه از داوطلبا می خوره. دسته اول داوطلبایی هستن که دارن خودشون را برای کنکور سال بعد آماده می کنن، این داوطلبا با بررسی این رتبه ها می تونن ببینن که برای قبولی در اون رشته محل دلخواه چقدر باید تلاش کنن.

 

دسته دوم هم داوطلبایی هستن که بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شدن و می خوان برای این رشته محل ها انتخاب رشته کنن. این گروه از داوطلبا با مقایسه رتبه خودشون با آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ می تونن شانس پذیرش شون را برای کنکور 1401 تخمین بزنن و نسبت به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اقدام کنن. در ادامه آخرین رتبه لازم برای قبولی در رشته های مختلف دانشگاه تربیت معلم را در زیر گروه های مختلف گفتیم.

گه جزو داوطلبایی هستین که قصد دارین خودتون را برای کنکور سال بعد آماده می کنین بهتون پیشنهاد می کنیم حتما شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان را مطالعه کنین و در صورت داشتن تمام شرایط لازم برای قبولی در این دانشگاه، برنامه ریزی کنکورتون را انجام بدین.

https://pasokhbama.com/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

 

اما اگه جزو داوطلبایی هستین که در کنکور سراسری شرکت کردین و مجاز به انتخاب رشته از میان رشته های دانشگاه فرهنگیان شدین باید بدونین که رتبه هایی که در بالا گفته شده فقط می تونه حدود قبولی این دانشگاه را برای شما مشخص کنه. از اونجایی که پذیرش دانشگاه تربیت معلم به صورت متمرکز با شرایط خاصه، برای مصاحبه اون 3 برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه میشن و شانس قبولی نهایی شما در این دانشگاه به نمره ای که از مصاحبه می گیرین بستگی داره.

 

برای همین بهتره با آمادگی کامل سر جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حاضر بشین. چون امکان داره کسی که رتبه بالاتری از شما داشته پذیرش بشه و شما رد بشین. حتی اگه رتبه تون از اون چیزی که در بالا گفته شده هم بیشتره باز نا امید نشین و اگه به این رشته ها علاقه دارین اونا را جزو انتخابای خودتون ثبت کنین چون امکان داره حد نصاب برای دعوت به مصاحبه ها امسال تغیر کنه و رتبه های بالاتر هم بتونن شانس دعوت به مصاحبه شدن دانشگاه فرهنگیان را داشته باشن.

رشته های انسانی که در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شوند شامل رشته هایی همچون آموزش ابتدایی ، آموزش کودکان استثنائی ، آموزش جغرافیا ، آموزش تاریخ ، آموزش زبان و ادبیات فارسی و …. می باشند که بیشترین متقاضی را رشته آموزش ابتدایی دارد. رتبه قبولی شغل های انسانی در دانشگاه فرهنگیان با توجه به ظرفیت پذیرشی که دارند متفاوت است اما داوطلبان حتما باید تراز بالای 6500 کسب کنند تا شانس دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

 

در جدول زیر آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان را در رشته های تربیت معلم انسانی مشاهده می کنید که بر اساس کارنامه قبولی های سال گذشته می باشد. شما برای قبولی در رشته مورد علاقه خود حداقل باید رتبه های زیر را به دست آورید :

دانشگاه پردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی کرج4026سهمیه منطقه یک
دانشگاه نسیبه تهران15744سهمیه منطقه دو
دانشگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی کرج

رتبه لازم برای رشته آموزش تاریخ دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه قبولیرتبه در سهمیهنوع سهمیه
دانشگاه پردیس شهید چمران تهران8037سهمیه منطقه یک
دانشگاه دکترشریعتی ساری17242سهمیه منطقه دو
دانشگاه علامه طباطبائی خرم اباد12378سهمیه منطقه سه
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 144 تاريخ : شنبه 10 دی 1401 ساعت: 18:09

اولین قدم برای انتخاب بهترین جراح بینی در شیراز انتخاب جراح و پزشک مناسب است ؛ هر چه پزشک سابقه و تبحر بیشتری داشته باشد ، جراحی با احتمال بیشتری به موفقیت منجر می شود. اما سوالی که برای اغلب افراد وجود دارد ، این است که بهترین جراح بینی در شیراز دارای چه ویژگی هایی می باشد. از همین رو در ادامه به مشخصات بهترین جزاح بینی در شیراز اشاره کرده ایم :

  • برخورداری از تخصص و مهارت کافی : روشن است پزشکانی که تخصص و سابقه جراحی زیادی دارند ، با احتمال بیشتری می توانند جراحی بینی را با موفقیت انجام دهند. بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب جراح دقت داشته باشید.
  • صبر و بردباری در پاسخگویی به سوالات بیماران : جراح های حرفه ای و با تجربه ، صبر و حوصله زیادی را برای پاسخگویی به سوالات بیماران به خرج می دهند و سعی می کنند اینگونه ابهامات ذهنی آن ها را برطرف کنند.
  • الویت داشتن سلامتی بیمار در هنگام جراحی : وضعیت سلامتی بیمار و تنفسی او برای پزشک الویت داشته باشد و تلاش کند تا فرم و ظاهر بینی فرد در الویت باشد و زیاد کوچک و بزرگ نباشد. چراکه تغییر زیاد در فرم بینی می تواند مشکلات تنفسی زیادی را برای فرد ایجاد کند.
  • پرسنل بااخلاق و استفاده از تجهیزات پیشرفته : یک جراح با سابقه کاری زیاد حتما دارای نیم جراحی متخصصی در کنار خود است. بنابراین شما با انتخاب بهترین بیمارستان برای جراحی می توانید از داشتن پرسنل با اخلاق و کاربلد اطمینان داشته باشید.

سایر ویژگی های بهترین جراح بینی در شیراز

  • جراح بینی خوب در شیراز تجربه عمل های موفق داشته است و اکثر مراجعان قبلی از کار او رضایت کامل دارند.
  • جراح بینی خوب باید بیمار را درباره مدل بینی که متناسب با فرم صورت اوست ، راهنمایی کند.
  • دکتر بینی خوب باید وقت مشاوره معاینه قبلی را برای بیمار تعیین کند.
  • سلامت بیمار باید در اولویت دکتر بینی باشد.

    یکی از مهمترین اقدامات جراحی بینی برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش ، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است.

    از آنجایی که جراحی پلاستیک به عنوان یکی از چالش برانگیزترین جراحی های آرایشی طبقه بندی می شود ، یافتن بهترین جراح بینی با تجربه کمترین کاری است که هر بیمار می تواند انجام دهد. اگرچه جراحان زیادی این شرایط را دارند ، اما تعداد زیادی از جراحان توانایی کافی در این زمینه را ندارند. بنابراین تحقیقات دقیق و مؤثر در این زمینه ضروری است .

    همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پزشک دارای تجربه کافی در این زمینه باشد برای این امر عکس های قبل و بعد از جراحی بینی پزشک را ک تا مشاهده کنید تا در مورد مهارت عملی وی اطلاعات بیشتری کسب کنید.علاوه بر این ، به محض انتخاب با جراح خود به صورت حضوری ملاقات کنید و انتظارات خود را با جراح در میان بگذارید.

    مواردی که باید هنگام انتخاب بهترین جراح بینی در نظر گرفت:

  • مجوز پزشکی معتبر
  • آموزش ، دانش و مدارک پزشکی
  • تجربه جراحی بینی
  • کیفیت و نحوه مشاوره شما
  • اولین جلسه مشاوره با جراح

    پس از اینکه یک جراح واجد شرایط پیدا کردید ، باید برای مشاوره قرار ملاقات بگذارید.در جلسه مشاوره ، شما می توانید در مورد اهداف خود از جراحی زیبایی صحبت کنید.جراح ابتدا شما را به عنوان کاندید عمل جراحی بینی معاینه می کند و سپس تعیین می کند چه عواملی باعث جراحی بینی می شود و همچنین مراحل دیگر جراحی بینی را توضیح می دهد.

    در مشاوره جراح در مورد تاریخچه پزشکی شما اطلاعات کسب می کند. این موارد شامل اطلاعات زیر است:

  • بیماری هایی که درگذشته داشتید
  • آلرژی و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید
  • برنامه درمانی داشته شده در حال حاضربرای معرفی بهترین دکتر زیبایی بینی ضرورت دارد به چند نکته ی مهم و اساسی اشاره کنیم. بهترین دکتر زیبایی بینی کسی است که به سن بیمار و دلایل این اقدام از سوی بیمار توجه کافی نشان دهد. سن جراحی بینی در آقایان و خانمها متفاوت است. تشخیص مناسب بودن سن با توجه به ویژگی های فیزیکی و خصوصیات جسمی هر فرد بر عهده ی پزشک متخصص می باشد. در سن نوجوانی اهمیت زیبایی ظاهری بیش از هر سن دیگری بروز می کند. بنابراین یک جراح و متخصص رینوپلاستی خوب می تواند تشخیص دهد آیا فرد مناسب جراحی زیبایی بینی می باشد یا نمی باشد. از طرفی پزشک و جراح زیبایی بینی می بایست پس از معاینه ی بیمار خود متوجه مشکلات تنفسی بیمار شده و در غیر این صورت دلیل اقدام بیمار برای انجام جراحی را بداند و بر اساس نظر بیمار و با توجه به کالبد و فرم صورت او اقدام به جراحی زیبایی بینی نماید. از طرفی مهمترین خصوصیت یک پزشک و جراح زیبایی بعد از داشتن تخصص و مهارت کافی برای انجام این کار داشتن صبر و شکیبایی در برخورد با بیماران و پاسخ صحیح و مناسب به تمام سوالات آن ها می باشد. تمام خصوصیات ذکر شده در بالا و بسیاری خصوصیات دیگر می بایست به طور حتم در یک پزشک و جراح زیبایی بینی وجود داشته باشند.  با توجه به تجربه و مهارت بالایی که در این زمینه کسب کرده اند می تواند یک گزینه ی مناسب و شایسته برای کمک کردن شما در رسیدن به ظاهر مورد پسند تان باشد. به طور کلی حین معرفی بهترین دکتر زیبایی بینی ضرورت دارد به مهارت و تخصص او توجه ویژه ای کرد و توجه به پیشینه ی پزشک جراح نیز اهمیت دارد. میزان رضایت بیماران قبلی از برخورد و جراحی پزشک نشان از کیفیت بالای نتیجه و عملکرد خوب پزشک متخصص خواهد داشت.
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : جراحی بینی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 97 تاريخ : شنبه 10 دی 1401 ساعت: 15:53

موضوعی که درباره کاربرد در ذهن اکثر ما وجود دارد، استفاده از آن در تکنیک‌های زیبایی است. چرا که رایج‌ترین کاربرد این ماده در ماهیچه‌هایی از صورت است که باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم می‌شود. به کمک این ماده ماهیچه‌ها به صورت موقت شل خواهند شد.

جالب است بدانید تزریق بوتاکس، پا را از کاربرد زیبایی فراتر گذاشته و کاربردهای درمانی نیز دارد. ترکیبات به کار رفته در بوتاکس، آن دسته از ترشحات شیمیایی که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود را مسدود می‌کند. به همین دلیل است که در درمان مواردی که انقباض ماهیچه‌ای بر عملکرد طبیعی بدن تاثیر می‌گذارد، از بوتاکس استفاده می‌شود.

شادابی و طراوت پوست یکی از مهمترین موضوعاتی است که بسیاری از بانوان به دنبال آن هستند. شما با استفاده از تزریق بوتاکس می توانید به این هدف دست پیدا کنید. پس اگر جوانی ابدی آرزوی شما هم است، می توانید به کمک روش بوتاکس، به این هدف دست پیدا کنید. بهترین مرکز بوتاکس در تهران را اینجا ببینید.

یکی از راهکارهایی که بسیاری از افراد برای شادابی پوست خود از آن استفاده می کنند، استفاده از انواع ماسک های صورت و لوازم آرایشی است. با این حال، این روش ها فقط می توانند تا حدودی از بروز مشکلات پیری و افتادگی پوست جلوگیری کنند. این در حالی است که تزریق بوتاکس یکی از بهترین و دائمی ترین روش هایی است که می توانید پوست چروکیده خود را به بهترین شکل حالت بازگردانید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید

کاربرد بوتاکس:

1. درمان خطوط عرضی پیشانی
2. خط اخم بالای بینی
3. چین و چروک‌های اطراف چشم (Crow`s feet)
4. چین و چروک روی بینی
5. همچنین بوتاکس باعث بالا رفتن خفیف گوشه خارجی ابروها می‌شود.
6.درمان چین و چروک عرضی و عمودی ناحیه گردن، چین و چروک لب فوقانی و گوشه‌های دهان و ... اشاره کرد.

موارد منع تزریق بوتاکس :

  • زنان باردار
  • وجود عفونت در محل تزریق
  • بیماری میاستنی گراو
  • اختلالات نوروموسکولر
  • سندرم Eaton Lambert
  • افرادی که آنتی بیوتیک هایی مانند جنتامایسین، استرپتومایسین و کانامایسین مصرف می‌کنند.
  • افرادی که داروی دی- پنی سیلامین که در آرتریت روماتوئید کاربر دارد مصرف می‌کنند.
  • افرادی که تحت درمان با سیکلوسپورین هستند.
  • افرادی که داروی ضد مالاریای کلروکلین مصرف می‌کنند.
  • مادران شیرده
  •  

    نتایج بوتاکس

    نتایج درمان های زیبایی بوتاکس را می توان ظرف 3 تا 5 روز بعد از تزریق و به طور کامل، بعد از 2 هفته مشاهده نمود.

    چه نواحی قابل درمان است؟

    نواحی متعددی وجود داد که می توان برای درمان بوتاکس برای اهداف ضد پیری مورد هدف قرار داد. برای مثال، صورت، خط لب، پیشانی، گردن، خطوط ریز روی پوست و غیره توسط تزریق بوتاکس قابل درمان می باشد. بسیاری از این درمان ها برای تحت تاثیر قرار دادن ویژگی هایی از قبیل پیشگیری یا از بین بردن چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرند. این یک جایگزین فوق العاده برای جراحی محسوب می شود.

    نواحی رایج برای درمان بوسیله تزریق بوتاکس

    خطوط اخم- خطوط اخم، خطوط بین دو ابرو می باشند. با بالا رفتن سن، متوجه می شوید که این خطوط بین ابروها، در زمان اخم کردن، بیشتر دیده می شوند.

    خطوط پنجه کلاغی:

    خطوط پنجه کلاغی، خطوط و چین و چروک هایی هستند که از گوشه چشم ها به طرف شقیقه ها کشیده می شوند. تزریق بوتاکس باعث صاف شدن خطوط و چین و چروک های یافت شده در این ناحیه از طریق ریلکس کردن ماهیچه ها در زمان خندیدن می شود.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : بوتاکس, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 73 تاريخ : پنجشنبه 8 دی 1401 ساعت: 15:29

داوطلبان از دوره متوسطه اول آرزوهایی در مورد رشته‌های تحصیلی خود در دانشگاه دارند و از همین دوره برای قبولی در کنکور تلاش‌های خود را انجام می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی در کنکور سراسری، گروه علوم تجربی است. گروه علوم تجربی رشته‌های پرطرفدار و پردرآمد زیادی دارد و اکثر داوطلبان به دنبال قبولی در این رشته‌ها هستند. یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه علوم تجربی در کنکور سراسری، رشته دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی محسوب می‌شود که رقابت بالایی برای قبولی و پذیرش در آن وجود دارد. این رشته محبوب و پردرآمد مانند رشته پزشکی و رشته داروسازی جزو رشته‌های دکترای عمومی محسوب می‌شود.دندانپزشکی چند ترم است را اینجا ببینید.

دندانپزشکی یک رشته کاملا تخصصی است که حفظ سلامت دهان و دندان را به عهده دارد. داوطلبان گروه تجربی در این رشته نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان، معالجه بیماری‌های دهان و معالجه‌‌های عملی را یاد می‌گیرند. داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته تحصیلی هستند باید با تمامی جوانب مثبت و منفی این رشته آشنا شوند. رشته دندانپزشکی به داوطلبانی با دست‌های ماهر و توانمند نیاز دارد. داوطلبان باید بتوانند با مهارت‌های عملی خود به درمان افراد با بیماری‌های دهان و دندان بپردازند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته انجام دهند، کسب اطلاعات لازم در مورد دندانپزشکی است. داوطلبان باید با معایب، مزایا، گرایش‌های ارشد و دکتری، درآمد و … این رشته آشنا باشند تا با اطلاعات بیشتری به سراغ این رشته بروند. ما در این مطلب تمامی اطلاعات لازم در مورد رشته دندانپزشکی را در اختیار داوطلبان گروه تجربی قرار می‌دهیم.

ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه های دولتی:

ظرفیت پذیرش سالانه دندانپزشکی دانشگاه های دولتی سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر هست که بیشتر این ظرفیت دانشگاه های دوره روزانه هستند و مابقی پردیس خودگردان و مازاد هستند. پذیرش دانشگاه آزاد جدای از دانشگاه های دولتیه.

 

رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد، رتبه و شهریه:

چند تا از واحدهای دانشگاه آزاد هم دانشجوی رشته دندانپزشکی از طریق کنکور سراسری با آزمون پذیرش میکنن: دانشگاه آزاد تهران، تبریز، بروجرد، اصفهان (خوراسگان) و شیراز. گران ترین رشته تحصلیی دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان از نظر شهریه رشته دندانپزشکی و بعد پزشکیه. قبولی دانشگاه ازاد هم برخلاف دولتی بر اساس سهمیه مناطق نیست بلکه بر اساس تراز کل شما و رتبه کشوری شماست و بومی گزینی هم مطرح نیست.

 

آخرین رتبه قبولی رشته دندانپزشکی دولتی روزانه و پردیس خودگردن:

رتبه های لازم برای قبولی رشته دندانپزشکی دانشگاه های دولتی با هم فرق داره و بستگی به چند عامل داره؛ مثلا دندانپزشکی روزانه باشه یا تعهد خدمت یا ظرفیت مازاد یا پردیس خودگردان، کدوم دانشگاه باشه، داوطلب منطقه ۱ یا ۲ یا ۳ باشه، رتبه زیرگروه ۱ شما چند باشه، بومی اون ناحیه مورد نظر باشید یا غیربومی و حتی برای دوره روزانه جنسیت شما هم تاثیر داره چون رشته دندانپزشکی جزو رشته هایی است که ظرفیت پذیرش روزانه اش بین آقایان و خانم ها یکسان تقسیم شده. همه اینها روی آخرین رتبه لازم برای قبولی رشته دندانپزشکی تاثیر داره. ولی آخرین رتبه های قبولی در دو سه سال اخیر تا زیر ۳۰۰۰ منطقه ۳ و زیر ۴۰۰۰ منطقه دو بوده که ظرفیت مازاد یا پردیس خودگردان جاهایی مثل بندرعباس و زاهدان دندانپزشکی قبول شدن. به همین ترتیب، دانشگاه های سطح بالاتر و دوره روزانه رتبه بهتری لازم داره.

 

دو آزمون مهم در طول ۶ سال تحصیل رشته دن

دوره علوم پایه

طول دوره تحصیلی علوم پایه  است و دانشجویان در این دوره دروس علوم پایه ، کلیه دروس عمومی و تعدادی از دروس اختصاصی را بصورت عملی و نظری می گذرانند.

 

دروس عمومی رشته دندانپزشکی (22 واحد)

فارسی

تاریخ اسلام

اندیشه اسلامی 1

تربیت بدنی 1

دانش خانواده و جمعیت

اندیشه اسلامی 2

تربیت بدنی 2

زبان خارجی

اخلاق و تربیت اسلامی

انقلاب اسلامی و ریشه های آن از قرن سیزدهم

متون اسلامی (آیات و احادیث)

دروس علوم پایه رشته دندانپزشکی (46 واحد)

روانشناسی عمومی

بافت شناسی انسانی نظری

آسیب شناسی عمومی نظری

ژنتیک انسانی

بافت شناسی انسانی عملی

آسیب شناسی عمومی عملی

بیوشیمی نظری

بهداشت عمومی و آشنایی با نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی

اصول و مبانی یارانه

بیوشیمی عملی

ایمنی شناسی نظری

آناتومی عمومی نظری

فیزیولوژی نظری

ایمنی شناسی عملی

آناتومی عمومی عملی

فیزیولوژی عملی

جنین شناسی انسانی

انگل شناسی نظری عملی

میکروب شناسی نظری

ویروس شناسی نظری عملی

فیزیک پزشکی نظری عملی

میکروب شناسی عملی

شرط ورود به دوره اختصاصی قبولی در آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی می باشد و سوالات آزمون علوم پایه ، از تمام دروس و دورهای گذرانده شده می باشد..

 
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : رشته داندانپزشکی, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 72 تاريخ : چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت: 12:07

پیکرتراشی موضعی چیست؟

در گذشته‌های نه چندان دور، افراد علاقه‌مند به اندام زیبا، تنها از طریق رژیم غذایی و ورزش قادر بودند تا ظاهر اندام‌شان را متناسب و زیبا جلوه دهند.

اگر شخصی به‌دلیل هرگونه اختلال در بدن دچار چاقی موضعی بود، هیچ راه‌کاری برای ازبین بردن چربی وجود نداشت. اما خوشبختانه، با پیشرفت‌های متعدد علم پزشکی و تکنولوژی مهندسی پزشکی، این روزها شاهد به بازار آمدن دستگاه‌های پیکرتراشی مختلفی هستیم که کار پزشکان را آسان‌تر کرده‌اند و امکان پیکرتراشی بدون خطر را نیز، فراهم کرده‌اند.

پیکرتراشی روشی است که از طریق آن می‌توان چربی‌های موضعی بخشی از بدن را تخلیه کرد و ساختار بدن را باتوجه به استانداردها و سلیقه شخصی، فرم‌دهی کرد. دکتر خوب برای پیکرتراشی را باید پیدا کرد تا از نتیه عمل راضی بود.

با کمک دستگاه پیکرتراشی می‌توان با کم‌ترین تهاجم، لوله کانولا را از طریق برش کوچک یک سانتی وارد بدن کرد تا ساختار چربی‌ها را در هم شکسته و از همان ناحیه تخلیه کند.

پیکر تراشی چیست و چگونه انجام میشود؟

پیکرتراشی یک عمل جراحی است، که در این روش افرادی که دچار چاقی موضعی هستند،میتواند با استفاده از عمل پیکرتراشی چربی های اضافه را از بین ببرند و به تناسب اندام مورد نظر خود برسد.

این عمل در بیشتر روش ها نیاز به بیهوشی ندارد و مراجعین به صورت سرپایی با ایجاد بی حسی موضعی، در بخش هایی از بدن جراحی خواهند شد. دوره ریکاوری معمولا تا یک هفته طول می کشد و بعد از آن هیچ یک از عوارض عمل جراحی در بیمار قابل مشاهده نیست. پیکر تراشی به چند روش انجام می شود که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

پیکرتراشی شکم و پهلو

تجمع چربی ها بیشتر در نواحی شکم و پهلوها مشاهده می شود. عوامل بسیاری وجود دارد که موجب افزایش وزن خواهد شد. در این میان می توان به تغذیه نامناسب، کم تحرکی و مشکلات ژنتیکی اشاره کرد. این جراحی به افراد کمک می کند بدونه رژیم های غذایی سخت و دشوار و یا برنامه های ورزشی سنگین به اندام ایده آل خود دست پیدا کنند.

عوارض پیکر تراشی

 

عوارض پیکر تراشی بین یک الی دو درصد در میان مراجعین مشاهده شده است. این عوارض احتمالی، شامل موارد زیر است:

  • عفونت های پوستی
  • التهاب
  • خون ریزی
  • آسیب های عصبی

بی ام آی (BMI) بدن مراجعین نباید بیشتر از 30 باشد. در چنین شرایطی امکان ایجاد عوارض افزایش پیدا خواهد کرد. این افراد میزان اضافه وزن قابل توجهی ندارند و با انجام تمرینات ورزشی و رژیم های کوتاه مدت می توانند به اندام ایده آل خود دست پیدا کنند. در نتیجه پزشک با انجام این عمل موافقت نخواهد کرد.

بسیاری از افراد که قادر به تحمل سختی در کم کردن اضافه وزن نیستند راه های آسان تر از جمله تکنیک پیکرتراشی با روش های مختلف را انتخاب می کنند . اکثر افراد برای کاهش وزن خود حاضر به انجام هر روشی می شوند بدون در نظر گرفتن عارضه هایی که گاهی اوقات شاید برایشان ایجاد شود . به همین جهت قبل از اقدام برای عمل پیکرتراشی بهتر است راجع به نکاتی درباره ی پیکرتراشی اطلاعاتی را کسب و به دست آورید .

پیکر تراشی به طور کلی به انواع روش های تهاجمی و غیر تهاجمی گفته می شود که به وسیله ی آن ها می توان قسمت های مختلف بدن را لاغر کرد و به شکل دلخواه درآورد. دستگاه لیپوماتیک که پیکر تراشی لیپوماتیک توسط آن انجام می شود یکی از دستگاه های لیپولیز است.پیکر تراشی به تخلیه چربی از ناحیه ی زیر پوست توسط دستگاه هایی به نام لیپولیز، لیپوماتیک،بادی جت یا لیپوساکشن گفته می‌شود. این روش مناسب افرادی با توده بدنی بیش از 25 و 30 می باشد. در حالت کلی این جراحی برای افرادی که دچار چاقی در پایین تنه هستند مناسب می باشد.

عمل های پیکر تراشی یا فرم دهی اندام های مختلف بدن با روش های تخلیه چربی انجام می شود که این روش ها به شرح زیر هستند:

لیپولیز

لیپوماتیک

بادی جت

لیپوماتیک  می تواند در کلینیک سرپایی انجام شود و معمولاً به داروی بی هوشی نیاز ندارد، در طول جلسه درمان، مقدار زیادی چربی بدن با کم ترین مشکل برداشته می شود.
بیمار از طریق این جراحی پوستش شل نمی شود، لیپوماتیک همچنین بدن را تقویت می کند، مهم است توجه داشته باشید که کاهش سایز برای مدتی طولانی ادامه می یابد و همچنین می تواند سلولیت را حذف کند.

روش لیپوماتیک چگونه کار می کند؟

در روش لیپوماتیک با استفاده از امواج مادون صوت (اولتراسوند) عمل شل کردن چربی را انجام می دهند. در واقع امواج اولتراسوند پس از برخورد با بافت چربی آن ها را تخریب می کنند. استفاده از این روش بسیار دقیق و ظریف است و می توان برای رفع غبغب, بالای سینه, اطراف زانو و بزرگی سینه ی آقایان نیز استفاده کرد. علاوه بر این, در لیپوماتیک آسیبی به سلول های چربی نمی رسد. بنابراین می توان از چربی که از بدن فرد خارج شده برای تزریق به نواحی دیگر مثل سینه و باسن استفاده کرد.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : لیپوماتیک, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 71 تاريخ : چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت: 11:14

یک فن ‏آوری نوین است که به کمک سرما، به آرامی و به طور مؤثر سلول‌های چربی زیر پوست را هدف قرار داده و آن‌ها را کریستالیزه یا منجمد می‌کند. سپس با گذشت زمان، بدن به طور طبیعی چربی‌ها و این سلول‌های مرده را دفع کرده و مجدداً ترمیم می‌شود. ابتدا موضع موردنظر برای حذف چربی‌های اضافه انتخاب و با توجه به عمق چربی موجود در لایه ‏های پوستی، پروب چربی‌ها را به درون می‏ کشد. فشار و مکشی که در ناحیه مورد نظر ایجاد می‏ شود قابل تحمل است.

مزایای روش کرایولیپولیز چیست؟

• در کرایولیپولیز تعداد سلول‌های چربی کم می‌شود.
• با یک جلسه کرایولیپولیز سایز بین 4 تا 12 سانتی‌متر کم می‌شود.

وقتی اسم لاغری موضعی به گوش میرسه خانم ها سریع شروع به سرچ کردن درباره دستگاه های لاغری میکنند. کدوم دستگاه زودتر لاغر میکنه؟کدوم دستگاه ارزونتره؟کدوم دستگاه بهتر جواب میده؟ یکی از این دستگاه های لاغری کرایولیپولیز یا انجماد است که برای لاغری های موضعی بکار میرود. در روش کرایولیپولیز آن دسته از سلولهای چربی که سطحی تر هستند در اثر سرما دچار مرگ سلولی شده و به آهستگی در طی یک تا چهار ماه از بدن دفع می شوندو به همین علت اثر سوئی روی کبد و آنزیمهای کبدی ندارد. در بهترین مرکز کرایولیپولیز در تهران  به طور موثر چربی و سلولهای چربی را در منطقه تحت درمان حذف شده و نتایج برجسته و قابل توجهی از کاهش بافت چربی و سلولهای چربی را در منطقه تحت درمان نشان می دهد . آنچه کرایولیپولیز را از روش های درمان دیگر متمایز می سازد استفاده از تکنولوژی سرما همراه با خلا و فشار منفی ، وکیوم چربی جهت کاهش سایز منطقه مورد نظر ,حذف سلولهای چربی , تعداد جلسه کم (یک جلسه) , برگشت ناپذیری و غیر تهاجمی بودن آن است. در این عمل سلول های چربی زیر پوست خنک می شوند که باعث ایجاد لیپولیز و تجزیه سلول های چربی بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف یا پوست می شود.  کرایولیپولیز به منظور کاهش چربی در مناطق خاص بدن بخصوص سر معده و پشت (زیرسوتین)  استفاده می شود. کرایولیپولیز راه حل دائمی برای کاهش چربی نیست؛ اما می تواند سلولهای چربی را که در حال حاضر وجود دارد تا حدی کاهش دهد و می تواند مانع از افزایش تعداد باقی مانده سلول های چربی در بدن شود، به طوری که فرد باید از طریق ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش و یا سایر روش های کرایولیپولیز، میزان چربی خود را ثابت نگه دارد. تقریبا هیچ زمان بهبود یا عوارض جانبی همراه با کرایولیپولیز وجود ندارد. به دنبال این روش، چربی طی یک دوره دو تا چهار ماه کاهش می یابد و باعث کاهش وزن کاملا طبیعی می شود. هزینه های کرایولیپولیز به دستگاه مورد استفاده و تعداد مناطق تحت درمان بستگی دارد.

کرایولیپولیز چگونه کار می کند؟

کرایولیپولیز بر اساس این امر عمل می کند که سلول های چربی به استخراج انرژی بیشتر از خنک کردن بافت های اطراف آسیب پذیر هستند. این بدان معنی است که کرایولیپولیز سلول های چربی را تجزیه می کند، اما بافت اطراف آن را تجزیه نمی کند. پس از خنک کاری، سلول های چربی تحت آپوپتوز قرار می گیرند که مرگ سلولی را کنترل می کند. هنگامی که آپوپتوز اتفاق می افتد، دیواره سلولی چربی تجزیه شده و باعث می شود که لیپیدها (چربی ها) از سلول ها آزاد شوند. این لیپیدها توسط سیستم تخلیه لنفاوی حمل می شود تا از طریق بدن شما به همان شیوه ای که چربی از غذای شما حذف می شود، از طریق بدن دفع شود. این فرایند بسیار تدریجی است، به این معنی که خطری برای سیستم لنفاوی شما وجود ندارد.

کرایولیپولیز در چه مناطقی از بدن قابل استفاده است؟

کرایولیپولیز یک دستگاه است که از طرف FDA برای از بین بردن چربی در افرادی که دارای شاخص توده بدنی 30 یا کمتر هستند استفاده می شود. این دستگاه برای قسمت های زیر استفاده می شود:

اطراف بند سوتین و زیر سوتین

  • شکم
  • پهلو
  • زیر باسن 
  • باسن
  • داخل ران
  • سرمعده

    چه کسانی میتوانند کرایولیپولیز کنند

    کسانی که چربی موضعی دارند و دست به هر کاری مثل ورزش و رژیم غذایی خاص ميزند ، ولی باز نمی توانند این چربی ها را آب کنند، میتوانند با شیوه کرایولیپولیز، چربی های شکم خویش را از بین ببرند. توجه کنید که این شیوه براي لاغري کل بدن و کم کردن وزن نیست بلکه یک شیوه براي کم کردن اندازه شکم است. بنابراين کسانی که از چاقی موضعی شکم خویش گله دارند میتوانند این شیوه را امتحان کنند و شکم خویش را با دیگر اندام های بدن شان سازگار کنند و اندامی خوش فرم داشته باشند.

     

    چه کسانی نمی توانند کرایولیپولیز کنند

    کسانی که به بیمارهای مربوط به سرما مثل کرایوگلوبولینمی، کهیر سرد و هموگلوبینوری حمله ای سرد مبتلا هستند نمی توانند کرایولپیولیز را انجام دهند. همچنين کسانی که پوستی شل و افتاده دارند هم بهتر است این شیوه را انجام ندهند.

     

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : کرایولیپولیز, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 6 دی 1401 ساعت: 18:22

لیزر موهای زائد چیست؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌ رنگ باشد را حرارت داده و می ‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می ‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر ،  در مرکز لیزر موهای زائد در اصفهان ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌ های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

 

دستگاه های لیزر موهای زائد:

  • لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت : یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر مو های زائد دستگاه الکساندرایت است. این لیزر توسط شرکت آمریکایی ساخته شده است. یکی از ویژگی های این دستگاه  قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی برای درمان انواع مختلف مو و پوست است. این دستگاه  بیشترین کارایی و کمترین خطر را برای بدن دارد و طولانی مدت باقی می ماند.
  • لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت ) : این لیزر برای موهای نازک و روشن مناسب تر است و به دلیل جذب بالا باعث رنگدانه هایی در پوست می شود به همین دلیل برای افراد با پوست تیره توصیه نمی شود .
  • لیزر تور پالسی بالا : این لیزر اصلاً لیزر نیست بلکه نور شديد پالسى است كه توسط يک لامپ گزنون توليد مى ‌شود و مثل  لیزر روی سطح پوست قرار می گیرد، اما تأثیر آن روى موهاى زائد و تعداد جلسات درمانى با لیزر موهای زائد متفاوت است.
  • لیزر ND:YAG : اين ليزر براى پوست ‌هاى تيره و بسيار تيره استفاده می شود.
  • لیزر موهای زائد با لیزر دایود : این لیزر برای همه پوست ها حتی پوست های تیره قابل استفاده است و به دلیل قدرت نفوذ زیاد به عمق پوست، می‌تواند موهایی که زیر پوست قراردارند را از بین ببرد. بهترین لیزر دایود؛ لیزر Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست.

    لیزر موهای زائد بدن یکی از روش‌‌های محبوب رفع موهای زائد است. اما در میان خانم‌ها دغدغه‌های بسیاری در مورد عوارض لیزر وجود دارد. در این مطلب از مجله دکتردکتر به بررسی کامل عوارض و اقدامات قبل و بعد از لیزر می‌پردازیم؛ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

    امروزه استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بر سایر روش‌های موزدایی همچون اپیلاسیون، کرم‌های موبر، وکس کردن، اصلاح کردن و … پیشی گرفته است. اکثر طرفداران لیزر را زنان تشکیل می‌دهند. همانطور که می‌دانید عوامل جهش‌زا در زنان بسیار خطرناک‌تر از مردان است. بنابراین مطالعات بسیاری در همه کشورها برای بررسی آثار لیزر انجام شده است.

    لیزر چیست و چگونه باعث از بین بردن موهای زائد می‌شود؟

    لیزر نوعی نور تک‌ رنگ و تک طول موج است که کاربردهای فراوانی دارد. از جمله استفاده‌های لیزر رفع موهای زائد است. برای این منظور با استفاده از دستگاهی امواج لیزر به پوست تابیده می‌شود.

    نور لیزر توسط رنگ‌دانه‌های (ملانین) پوست جذب شده و درنتیجه سلول‌های مو یا به اصطلاح فولیکول‌های مو از بین می‌روند. به همین دلیل است که گفته می‌شود در لیزر موهای کلفت‌تر و مشکی‌تر بهتر از بین می‌روند و پاسخ بهتری به لیزر می‌دهند. (چون ملانین بیشتری دارند)

    به موهایی که در نواحی مانند صورت، پشت لب، پیشانی، گوش‌ها، گردن، شکم، پاها، زیر بغل و ناحیه تناسلی، پوست صورت، چانه، زیر چانه و گونه‌ها رشد می‎کند، موی زائد گفته می‎شود زیرا از بین بردن موهای این نواحی کاری دشوار است و از این رو برای افراد خوشایند نیست.
    بشر تاکنون روش‌های زیادی برای رفع موهای زائد ابداع کرده است، برخی روش‎ها که موقتی و قدیمی‌ هستند عبارتند از: دستگاه‌های موکن خانگی، اپیلاسیون، کرم ها و پودرهای موبر، بند انداختن و استفاده از موچین، تیغ اصلاح، اپیلاسیون و محلول‌های شیمیایی. پس از بکارگیری روش های مذکور موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد و حتی هر کدام از این روش‌ها می توانند عوارضی مانند حساسیت نیز ایجاد کنند.
    امروزه با توجه به موقتی بودن و دردناک بودن و عوارض روش‌های قدیمی، دیگر این روش‎ها استفاده نمی‎شوند و روش‎های جدید و اثرگذارتری جایگزین آن شده است.
    در، برای از بین بردن موهای زائد از جدیدترین و پیشرفته‎ترین روش‌های درمانی برای این منظور استفاده می‎شود. ما از آخرین و پیشرفته‌ترین لیزرها و روش‎ها برای از بین بردن سریع‎تر و موثرتر موهای زائد استفاده می‎کنیم و در این مقاله قصد داریک اطلاعات جامعی درباره لیزر بدن ، مزایا و عوارض آن در اختیار شما قرار ‌د‎هیم.

    لیزر بدن

    در حال حاضر لیزر بهترین روش درمان برای موهای زائد به شمار می رود و برای موهای زائد تمام بدن و برای تمام سنین قابل استفاده است و بسیار سریعتر از روش های فیزیکی دیگر قابل انجام است.

    لیزر موهای زائد بدن

    لیزر یک پالسی از نور است که با حفظ سلامت بافت‌های اطراف به گرما تبدیل شده و با نفوذ به فولیکول مو، توسط پیگمنت های موجود در مو جذب شده و موجب از بین رفتن موها درون پیاز مو می‎شود. رفع موهای زائد روشی دائمی است زیرا با انجام آن احتمال رویش مجدد مو از بین می‌رود و به پوست آسیب گرمایی نمی‌رسد.
    برای رفع انواع موهای زائد می‎توان از تنوع لیزرها و منابع نوری آن‌ها استفاده کرد. لیزر موهای زائد منجر به کاهش دائمی و دراز مدت موهاش شده و روشی غیر تهاجمی است.
    استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بدن برای همه افراد با انواع و رنگ‌های مختلف پوست امکان پذیر است. پیش از این از روش درمانی لیزر برای رفع موهای زائد تنها برای افراد با رنگ پوست روشن استفاده می‎شد اما با پیشرفت تکنولوژی، امروزه این جراحی برای بیماران با رنگ پوست تیره هم انجام می‌شود و برای آن ها امن بوده و خطری ندارد.
    برای از بین بردن موهای زائد در بیشتر افراد باید چند مرحله لیزر انجام شود و باید به مراقبت‌هایی که پس از انجام لیزر نیاز است توجه داشت.
     pasokheto.ir اشعار میدارد: دوره درمان لیزر به دلیل متفاوت بودن افراد و الگوی رشد موها، در هر فرد متفاوت است اما به طور میانگین برای برطرف شدن موها بین ۳ تا ۷ جلسه نیاز است.
    در روش لیزر درمانی موهای زائد بدن که منجر به حذف و کاهش موها می گردد، از تابیدن نوری با طول موج کنترل شده به ریشه ی مو استفاده می شود. در این روش موهای زائد نواحی مختلف بدن طی چند جلسه با فواصل معین ،حذف ،ظریفتر ، روشن تر و رشد آنها کند می شود. باید توجه داشته باشیم که قبل از انجام لیزردرمانی، حتماً به شرایط بدنی خود و عوارض لیزر بدن که ممکن است برای ما به وجود بیاید دقت نماییم.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : از بین بردن موهای زائد, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 4 دی 1401 ساعت: 12:20